CMS Belgium schakelt Quares in voor herinrichting en uitbreiding Antwerpse locatie

Voor de verfraaiing en uitbreiding van hun Antwerpse kantoren deden de advocaten van CMS Belgium een beroep op de geïntegreerde diensten van Quares. Vooral het ‘flexibel meedenken’ van deze gebouwenbeheerder werd geapprecieerd.

Calendar icon19 September 2018

Fris en modern ogen de nieuwe kantoren van CMS aan de Uitbreidingstraat in Berchem. Opvallend zijn de grote glazen deuren, de natuurkleuren en houtelementen. “In al onze locaties spelen het licht en het gebruik van duurzame kwaliteitsvolle materialen een grote rol,” zegt Serge Cornet, Operations Manager van CMS Belgium. 

 

Quares doet verfraaiing en uitbreiding kantoren

Advocatenkantoor CMS heeft Belgische vestigingen in Antwerpen en Brussel. Op de vierde verdieping van hun Antwerpse locatie waren de advocaten te krap behuisd. Daarom besloten ze in samenspraak met Quares om niet alleen vierde verdieping (400 m2) te verfraaien maar ook een deel van de leegstaande derde verdieping (400 m2) erbij te nemen. “Het gebouw is strategisch uitstekend gelegen, uitbreiden was de beste optie,” aldus Serge Cornet.

 

Quares integreert asset management, property management en design/build

Naast het commercieel beheer (asset management), technisch en financieel beheer (property management)  staat Quares ook in voor de volledige inrichting, design en technieken van gebouwen (design & build). Net deze integratie van verschillende diensten was voor CMS doorslaggevend  om met Quares in zee te gaan. “We konden zowel voor de ‘harde’ gebouwbeheeraspecten als de ‘zachte’ designaspecten bij hen terecht.” 

 

Design & Build met interieurarchitecte

Over de uitbreiding werd eerst veel en grondig overlegd. Voor het nieuwe design van de derde verdieping deed het advocatenkantoor een beroep op project manager en interieurarchitect van Quares, Greet Uyttenhove, die de opvolging deed vanaf het pakket van eisen tot en met de eindrapportering. Onder haar leiding bedacht het Quares team een nieuwe ‘space planning’ (kantoorindeling) volgens de behoeften van de advocaten. De nieuwe indeling omvatte onder meer vaste en flex werkplekken, vergaderzalen en open spaces. Voor de ontvangstbalie, de coffee corner en de kasten deed Quares een designvoorstel op maat. Nadat de indeling was bepaald werd een gedetailleerde meetstaat samengesteld van alle kosten en vervolgens een raming van het investeringsbudget. 

 

Flexibel en groot aanpassingsvermogen

“We apprecieerden de vlotte samenwerking en de flexibele manier van werken van Quares. Wij zijn veeleisend op het gebied van look en inrichting, en we hebben voortdurend nieuwe ideeën. Dat vraagt een flexibele houding van onze partners. Het overleg met Quares was soms intens maar Quares had de nodige reactiviteit en aanpassingsvermogen. Ook de budgetafspraken volgden ons ritme, zonder onaangename verrassingen. Quares heeft mee de beste prijzen bij de leveranciers onderhandeld.

Door deze aanpak werden wij volledig ontzorgd en toch voldoende geïnformeerd zodat wij er een goed gevoel bij hadden. Ik kan Quares zeker aanbevelen.” 

 

Bron: www.kmoinsider.be (sept. 2018)

Overview