New Way of Working

Dat Covid-19 een impact heeft op ons allen en ons leven zowel op persoonlijk als op professioneel vlak op zijn kop heeft gezet, betwijfelt niemand. 
Laten we nu vooruit kijken en zien welke positieve punten we kunnen meenemen, om zo te komen tot een New Way of Working. 
 
We leerden creatief om te gaan met de beperkingen die er optraden en er werd op grote schaal ingezet op telewerk. Ook nu nog blijkt dat 88% van de bedrijven duurzaam zal blijven inzetten op telewerk.
 

Hoe creëert u als bedrijf een duurzame werkplek voor uw werknemers?  
En wat doet u met de ruimtes die “leeg” staan?

Wij begeleiden u bij deze studie
Quote icon

Wordt het kantoor een ontmoetingsplek voor projecten? Hoe groot moet het kantoor nog zijn bij een home office policy?

Vragen zoals, ‘Wordt het kantoor een ontmoetingsplek voor de werknemers en klanten om gericht samen te komen en te werken aan projecten?’, ‘Hoe groot dient het fysieke kantoor nog te zijn als de organisatie blijft werken met een Home Office Policy?’, ‘Is mijn werkomgeving futureproof?’, ‘Hoe organiseren we het hybride werken?’... komen meer en meer tot uiting en dienen kritisch behandeld te worden.

Tijdens dit proces staat Quares u bij met het maken van strategische keuzes en geven wij u inzichten in de New Way of Working of het Nieuwe Werken.

Deze term is al enkele jaren in gebruik, maar vergeet te benadrukken dat de nieuwe manier van werken voor de ene organisatie, daarom niet de nieuwe manier van werken voor de andere organisatie is. Ieder bedrijf heeft een eigen identiteit en hanteert dan ook een eigen visie, die zowel intern als extern tot uiting dienen te komen. Deze identiteit en visie zullen voor ons dan ook de leidraad zijn, in de uitvoering en het toepassen van de nieuwe manier van werken voor uw organisatie. 

Onze aanpak

Flow

In een eerste fase zal er samengezeten worden om de noden en wensen van uw organisatie af te stemmen. Aan de hand van de opgedane informatie die we verkregen hebben door gerichte vraagstelling kan er een programma op maat opgesteld worden, dit gaande van een bezettingsgraadmeting tot een Multi Criteria Analyse. In volgende fases zullen er verdere analyses door Quares uitgevoerd worden om zo het nodige cijfermateriaal te verkrijgen om hieruit de nodige conclusie te trekken.

Deze conclusie zal aantonen in hoeverre én hoe de nieuwe manier van werken kan toegepast worden op uw organisatie. Het is vanaf dit moment dat onze Project Manager van de afdeling Design & Build een ontwerp gaat uitwerken waarbij er rekening wordt gehouden met de beoogde oppervlakte die er vereist is om uw organisatie te faciliteren waarbij ook de werkplektypologieën van het nieuwe werken hun plaats in de werkomgeving toegewezen krijgen.

Na het vastleggen van een ontwerp, zal er een budgetraming opgemaakt worden om zo de kosten van uw investering in kaart te brengen. Eenmaal deze zijn akkoord verkregen heeft, zal de Project Manager verder ook instaan voor de opmaak van een planning en het coördineren van de uitvoering en de oplevering.

Text4

Bij Quares helpen we u deze studie in gang te zetten en begeleiden u gedurende het volledige  traject zodat uw organisatie kan inspelen op de noden en wensen die er vandaag heersen waardoor uw fysieke werkomgeving voorbereid is op de visie die u als organisatie heeft op de toekomst.

 

Benieuwd naar de meerwaarde die wij voor uw organisatie kunnen betekenen?

Contacteer ons

Vul dit formulier in en we nemen contact met u op.

Office icon

Mensen & Kantoren

24/7 Service Desk